Met Daisycon is het mogelijk om commissie uit te keren aan verschillende influencers en affiliate websites. Doordat zij een (gesponsorde) link plaatsen op hun website, YouTube kanaal of een ander platform kun jij commissie uitkeren op basis van de gekochte producten....
Google Tag Manager - Blogs, artikelen en oplossingen
Artikelen en blogs over het gebruik van Google Tag Manager.
Meer lezen? Ga naar het overzicht van alle blogs.Hoe maak je een ‘Page Type’ voor marketingpixels?
Het bepalen van het paginatype is belangrijk voor (re)marketingpixels. Platformen als Criteo, Facebook en Google Ads kunnen het paginatype (Page Type) goed gebruiken om jouw marketingcampagnes beter te laten presteren. Hierdoor kun je nog specifieker targeten en kun...
Hoe filter je intern verkeer in Google Analytics 4?
Maak je gebruik van het intern IP-filter in Google Analytics 4? Nee? Dan zal je zien dat je eigen bezoeken sterk mee wegen in je Google Analytics data. De data voor paginaweergaven, gebeurtenissen en 'Time on Site' zullen sterk vertroebeld raken door je eigen...
Productdata verzamelen met JavaScript en Google Tag Manager
Het doormeten van marketingcampagnes hoeft niet moeilijk te zijn. De waarde van een bestelling moet gemakkelijk op te halen zijn via de dataLayer of een vergelijkbaar JavaScript object. Helaas is de dataLayer niet op iedere webshop aanwezig. Hieronder laat ik je zien...
Core Web Vitals doormeten in Google Analytics
De Core Web Vitals worden vanaf Q1 2021 een belangrijke UX rankingfactor voor Google. De drie nieuwe rankingfactoren; Largest Contentful Paint (CLP), Cumulative Layout Shift (CLS) en First Input Delay (FID) heb ik uitgebreid behandeld in mijn "Wat zijn de Core Web...
Google Tag Manager Implementatie – Voor Marketeer & Webdeveloper
De implementatie van Google Tag Manager is simpel. Plaats een snippet in de <head> en eentje direct na het openen van de <body> tag. En klaar! Toch gaat het mis als een (technisch) marketeer communiceert naar een web developer en visa versa. In dit blog...